dissabte, 18 d’abril del 2015

Quines coses s'haurien d'ensenyar i aprendre avui? Per el Dr. David Perkins

Aquest vídeo és una entrevista al Dr. Matemàtiques i intel·ligència artificial David Perkins , on bàsicament se centra en  Quines coses s'haurien d'ensenyar i aprendre avui? 

Ara bé afirma que el problema és cap a on es dirigeix el món actual, cap a on caminen els nostres estudiants? Què e ensenyem per al futur? Aquest és el desafiament, educar pel desconegut.

Tradicionalment l'educació té a veure amb educar pel conegut, la qual cosa coneixem, aquestes habilitats. Hem de reconèixer que l'educació té a veure amb educar per al món desconegut, aquest món actual tan canviant, on la gent s'ha de comunicar d'una manera sofisticada, preveure, planejar, etc.

"Hi ha dos problemes de l'educació: el problema de l'enginyeria, Com ensenyem el que volem ensenyar? Com fer-ho de la manera més eficaç possible? I el problema de la metafísica, Què ensenyar?" Postman, N. 1995 La fi de l'educació (La fi presa com la finalitat).
Aquestes dues preguntes són importants, però afirma que s'està oblidant el què ensenyar i se li dóna molta importància a la metodologia. Afirma que fa 50 anys s'ensenyava el mateix que actualment, llavors es pot veure que s'obliden, si aquests temes tenen importància en l'actualitat o en el futur dels estudiants.
Considero que són afirmacions molt certes i com a estudiant que he estat i sóc actualment, crec que les situacions han anat canviant, tant les ideologies com les tendències, per tant, els temes, haurien de ser un punt important per ser qüestionat en el tema sobre, què ensenyar a les aules actuals.

Els problemes que teníem abans pot ser que tinguin altres maneres de ser resolts, la informació i les ajudes són diferents, per tant s'ha de treballar més amb les eines que tenim i canviar els continguts que es transmeten per poder treure profit no només a les eines, sinó al temps en el qual l'infant es troba al centre.

Per tant, els nens i nenes dels nostres centres, s'estan preparant per al món que està aquí fora? Aquell món on l'opina que les millors ofertes de treball tenen a veure amb "comunicació, raonament i col·laboració sofisticada" i en el qual afirma que el sistema actual educatiu que està preparant a aquests nens i nenes "ja no funciona molt bé en la societat actual".

Llavors proposa en el vídeo, que en lloc d'educar pel "conegut", hauríem d'educar pel "desconegut", és a dir, que avui es preparin als alumnes amb més flexibilitat, on puguin afrontar la seva vida personal i social que poden encaminar moltes adreces. Davant això, al meu entendre, és donar-los eines que puguin ser utilitzades de diferents maneres, que mitjançant la reflexió i la flexibilitat, puguin convertir-se en ajudes per superar les diferents situacions que se li presentin al llarg de la seva vida personal, laboral i social.

               



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada