Per millorar la comprensió lectora de l'alumnat d'Infantil i Primària del Zaragoza, han emprat les Webquest, per la qual cosa, en lloc de llegir 30 minuts un llibre en paper, es dediquen a comprendre missatges i utilitzar la informació que aporta, ja que per a ells la idea de llegir no és una simple tècnica de descodificació d'un text escrit, sinó una interacció amb el lector i el text.
Troben que la informació seqüenciada que ofereixen els textos de paper, no és exactament la mateixa, que poden trobar sempre a les xarxes, amb tants enllaços, gadgets, etc. Adaptant-se a la realitat que els alumnes actuals llegeixen més en Internet que no en paper.
Pretenen desenvolupar aquestes habilitats que troben necessàries en la societat actual, desenvolupant un pensament deductiu, que siguin crítics, que sàpiguen arribar a aquesta informació que busquen, etc.
Per tot això fan servir, com ja he esmentat les Webquest on a més de treballar la lectura, introdueixen la compressió lectora, i la producció de textos escrits.
Pel que fa a la meva opinió, considero que és una eina bastant útil i interdisciplinària, que ajuda al nen a aprendre significativament i desenvolupar habilitats que són les que en aquest moment s'exigeixen per poder ser competent no només laboral sinó a escala general en la nostra societat líquida.
Més informació aquí
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada