divendres, 22 de maig del 2015

Joc Piràmide Naos

Dins el món del Coneixement del Medi, molt probablement ens trobarem amb el tema dels hàbits saludables i la piràmide dels aliments. Per treballar aquest tema amb els infants he trobat una aplicació força interessant, més bé enfocada per comprovar si han assolits els coneixements donats sobre aquests temes. 

Ara bé, parlo del joc "Pirámide Naos", aquest , consta d'uns dibuixos relacionats amb aliments i activitat física,així mateix l'estructura de la piràmide alimentaria.  

Aquest joc abans de començar et fa una explicació del que et trobares, a més a la part esquerra tenim la possibilitat de veure les instruccions, iniciar la partida i tornar a l'inici.
Un cop clickem en "Quieres jugar?", ens sortirà la partida, on hem d'ubicar tant els aliments, com l'activitat física adequada per seguir una vida saludable.


En el cas de no encertar amb la imatge, no ens deixa posar-la en el  lloc i surt un missatge que et proposa, tornar-lo a intentar, per tant has de triar altre part de la piràmide per tal d'ubicar-la de manera correcta. Un cop ubiques l'objecte en el seu lloc, surt un missatge, en el qual afirma perquè es cert i dóna consells.



 Cal dir que la piràmide està dividida en 3 parts, setmanalment, diàriament i a vegades, cadascuna amb colors diferenciats. He de dir, que no contem amb marcador i temporitzador, amb allò vol dir, que no estem incentivant la competitivitat, sinó el coneixement de l'infant.

Un cop s'acaba el joc, surt un missatge donant l'enhorabona, per tal d'haver completat l'activitat. 

Considero que és una activitat interessant si la podem fer servir d'alguna manera adequada, ja que el fet d'ubicar els objectes de manera adient i sense moltes equivocacions, fa que puguem entendre que els alumnes han assolits els objectius previstos. 

Fent una anàlisi del programa puc dir que:
1- la seva interfície ajuda a cridar l'atenció dels infants, utilitza imatges conegudes per ells, fa servir colors i imatges que interessen en aquestes edats a les quals va adreçat el programa. 
2- La interactivitat: es pot dir que es selectiva, ja que segons la intervenció que faci l'usuari, el programa emetrà una resposta. 

3- Segons la taxonomia de Bloom: la podrem trobar dins el nivell d'anàlisi, ja que l'infant ha de utilitzar aquella informació assolida per resoldre la situació que té davant seu. 

4- Pel que fa el model SAMR, considero que està dins l'àrea de millora, ja que en comptes de fer la fitxa per comprovar els coneixements assolits, el podrem fer directament des d'aquest programa, amb colors i moviment. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada